Happiness is only real when shared. I hope you're happy today.

Friday, December 19, 2008

等待,期待,遇见--哈雷彗星


你听过哈雷彗星吗?
它每76.1年就会跟地球擦身而过
还记得好久以前当还在年小学的时候
我们的班主任-梁慧珠教师
{值得一提的是
她是唯一连续三年成为我班主任的老师
也是影响我最深的老师
至今我依能记得她在班上说过的一些话}
在华文课本内的某一个单元
有讲解到哈雷彗星的小小故事
当时她还跟我们讨论它何时会再次莅临地球
算呀算
它最后一次出现是在1986年
那么它将在2062年再度光临地球咯
更准确来说应该是2061年7月28日
那时的我
对天文地理有着十分浓厚的兴趣和求知欲
当然那份热情至到现在也没退烧
现在突然想起它
那颗心依然是炽热的
血液也有点沸腾起来
2062年,我已是73岁的老伯伯了
就不知道有没有机会能看见它
尽管它只是一刹那的光辉
但也是这个原因 
才让我更想要亲眼见证那一刻
76年一次的不平凡

3 comments:

I AM A BLOGGER said...

If I have the chance to change my course, I would take fashion or astrology. ...Anyway, 2061, hmmm, maybe that time, I already old or may be I will still look the same?! hehehe

Calvin Lee said...

Even though you use SK-II everyday, you won't look the same when you are 73. If you ever look the same at that time, call me. I wanna pour some acids onto your face. :P

I AM A BLOGGER said...

aiyo, dun be so cruel leh. Maybe, I am very good in bao yang leh..ehehe