Happiness is only real when shared. I hope you're happy today.

Friday, December 19, 2008

海角7号

你看了台湾电影《海角7号》了吗?
如果还没看的话
就要赶快去下载来看咯!
我觉得不能说很好看
但算不错啦
我的要求高嘛
电影的前段多是搞笑具多
有一段特别好笑
一位十来岁的小女生在电梯内哼着这样的一首曲:
“喔,爱你爱到不怕死
但你若劈腿,就去死一死
喔...爱你爱到不怕死baby
爱我请你让我疯狂一次”
每当重看这片段都让我笑死了
而后段则将故事集中在男女主角的暧昧爱情上
不过有点闷
故事好拖泥带水
但幸亏电影的主题曲《国境之南》超好听的!
听的时候让我有鸡皮疙瘩的感觉
另外一首摇滚曲风的《无乐不作》也值得去听
也要称赞一下范逸臣的演技
演得不赖呢
顺便提一下
“巴冷公主”梁文音也在片尾客串演出!


  

5 comments:

Anonymous said...

Bear bear I miss you!! Hahaha..btw..i just found out that your McMaster ranked as 118 in the world's top universities..not bad ehh

Calvin Lee said...

My God, jangan geli lah.

I AM A BLOGGER said...

Che, my uni ranking is top 100 in the World. hehehe, anyway, i think that students' quality is the main factor. (^^)

Calvin Lee said...

Cheh, sangat hebat meh?

I AM A BLOGGER said...

tat's y i say the quality of the student is more important mah.